1 marca 2011 roku Aston Martin Racing zaprezentował plany na nowy sezon w Le Mans Cup, który zakłada pojawienie się niezwykłego bolidu, który ma z powodzeniem rywalizować z dieslami Audi i Peugeota - AMR-One.
Aston Martin AMR-One w barwach Gulf jest całkowicie nowym pojazdem klasy LMP1, wyposażonym w 2 litrowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 545 KM, półautomatyczną 6-stopniową przekładnię Xtrac i specjalnie dopasowanym nadwoziem wykonanym z włókna węglowego.
Fabryczny zespół wystawi jeden samochód w cyklu Intercontinental Le Mans Cup (ILMC). Natomiast dwa pojazdy będą brały udział w wybranych wyścigach (np. w Le Mans 24). Niestety nowy prototyp stajni Aston Martin Racing będzie można zobaczyć w Le Mans Cup dopiero na belgijskim torze SPA (7-8 maja) ponieważ nie weźmie on udziału w wyścigu 12 godzinnym w Sebring (19 marca). Wcześniej, bo już na początku kwietnia AMR-One zadebiutuje na francuskim torze Le Castellet w Le Mans Series.
Specyfikacja techniczna Aston Martin AMR-One LMP1:
Nadwozie – otwarta konstrukcja Aston Martin z włókna węglowego z usztywniającą stalową ramą.
Silnik – centralnie umieszczony silnik benzynowy DOHC, 6-cylindrowy, z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowaniem i chłodnicą powietrza, 4 zawory na cylinder. Około 540bhp, 6-stopniowa przekładnia Xtrac
Przekładnia – dopasowana 6-stopniowa, poprzeczna, półautomatyczna przekładnia wyścigowa Xtrac
Zawieszenie – zawieszenie z dwoma wahaczami poprzecznymi, amortyzatory aktywowane przez popychacze z trzecią sprężyną. Przedni stabilizator poprzeczny.
Sterowanie – mechanizm zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym.
Aerodynamika – do obecnych przepisów LMP1 opracowana za pomocą CFD w połączeniu z Totalsim, uzupełniona o najnowszy statecznik.
Elektronika – system elektronicznego sterowania pracą silnika ze sterownikiem wtrysku, systemem danych oraz telemetrią (cosworth electronics systems). Pełne okablowanie i złącza military spec.
Koła i ogumienie – opony Michelin, 36/71 x 18 przednie oraz 37/71 x 18 tylne montowane na kołach z magnezu TWS.
Hamulce – 6 tłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo, tarcze przednie o średnicy 380 mm i tylne o średnicy 355 mm i klocki hamulcowe wykonane z włókna węglowego.
Wymiary:
Długość 4640 mm
Szerokość 1990 mm
Rozstaw osi 2930 mm
Maksymalna waga 900 kg
Zespół ogłosił jednocześnie skład załóg na zbliżający się sezon wyścigowy. W zespole 007 będą się ścigać: Darren Turner (GB) Stefan Mücke (DE) oraz jeszcze jeden kierowca, którego poznamy później. Z kolei obsadę 009 stanowią Adrian Fernandez (MX), Andy Meyrick (GB) i Harold Primat (CH).
Archiwum bloga
-
►
2016
(1)
- ► 11/06 - 11/13 (1)
-
►
2013
(1)
- ► 06/09 - 06/16 (1)
-
►
2012
(3)
- ► 06/03 - 06/10 (2)
- ► 01/01 - 01/08 (1)
-
▼
2011
(50)
- ► 12/04 - 12/11 (1)
- ► 10/30 - 11/06 (1)
- ► 09/25 - 10/02 (1)
- ► 08/28 - 09/04 (2)
- ► 07/24 - 07/31 (2)
- ► 07/17 - 07/24 (1)
- ► 07/03 - 07/10 (1)
- ► 06/19 - 06/26 (2)
- ► 06/12 - 06/19 (4)
- ► 06/05 - 06/12 (2)
- ► 05/29 - 06/05 (3)
- ► 05/15 - 05/22 (6)
- ► 05/08 - 05/15 (2)
- ► 05/01 - 05/08 (6)
- ► 04/24 - 05/01 (2)
- ► 04/17 - 04/24 (4)
-
▼
04/10 - 04/17
(10)
- Aston Martin AMR One - nowa benzynowa broń na domi...
- Obsługa Techniczna Samochodu
- Audi A6 czyli nowe oblicze Limuzyn w klasie business?
- Nowe paliwa w zasięgu ręki
- Volskwagen Garbus
- Odzyskaj 425zł za kartę pojazdu
- Cała prawda o punktach karnych
- Co robić gdy "zagotuje" się silnik?
- Układ chłodzenia - na co zwracać uwagę?
- Zawieszenie Audi A4/A6/Passat - trwałe czy nie trw...
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz