niedziela, 24 kwietnia 2011

Jaki motor wybrać?

Dawniej nie było zbyt dużego wyboru wśród motocykli, a i tak każdy sprawiał wielką radość właścicielowi. Dziś te czasu już minęły, a nadmiar jednośladów powoduje, że mamy problem z zakupem tego, co nas tak naprawdę interesuje.Wielu z nas w dzieciństwie marzyło o własnym motorze – symbolu wolności i niezależności, i niezwykłej frajda z jazdy. Wielu z nas swoja przygodę zaczynało od komarów, motorynek, MZ-etek, czy nawet słynnych WSK, które stały w garaży po
kawasaki-versys-2009naszych ojcach. To właśnie te motocykle prymowały na ulicach, czy polnych drogach, za nim jeszcze pojawiły się skutery, kłady lub inne cuda prosto z Azji. Nie żebym się czepiał, ale nie ma to jak własno ręcznie wciskać sprzęgło i zmieniać biegi, bo te właśnie rzeczy kojarzą mi się z jazdą na motorze. Ale wymienione wyżej sprzęty przeszły już do historii, a dziś na drogach królują ścigacze, choppery, motocykle miejski i turystyczny. Odmian, zdaje się prostej maszyny jest mnóstwo. Japońskie motocykle niemal zupełnie zdominowały nasze ulice. I choć osobiście nie przepadam za tzw. „ścigaczami”, to rozumiem ich właścicieli za co je cenią. Chodzi oczywiście o moc, prędkość i przyśpieszenie, które dla innych typów motorów są nieosiągalne. Ale mają one swoje wady, a główną z nich jest praktycznie brak możliwości jazdy po luźnej nawierzchni. Nawet jeżeli zmieni się na bardziej odpowiednie opony motocyklowe, to i tak jazda po np. żwirówce jest daleko niebezpieczna. Z tego powodu wybieram motocykle turystycznie, które dzięki odpowiedniej mieszaninie stylów, nadają się do jazdy po ulicy jak i wypady na przejażdżkę po lesie, lub innych nieutwardzonych dragach. Przy odpowiednim wyborze motocyklu(nie za duży), można go nawet stosować jak motor terenowy, uprzednio zmieniając opony przystosowane do takiej jazdy. A więc polecam motory z segmentu turystycznych, na których jazda jest i wygodniejsza i bezpieczniejsza.

Jeszcze całkiem niedawno Google zaprezentowało film z samochodem, który sam jezdzi po prostej drodzę. Niestety był on niewyraźny i nie było możliwości wywnioskowania żadnych trafnych wniosków dotyczących rozwoju pojazdu. Obecnie Google poszło o krok do przodu co zobaczyć można na dwóch filmikach zaprezentowanych przez portal Mashable. Osobiście jestem mile zaskoczony i pełen podziwu z postępów google. Zaprezentowany samochód bezpokładowy rozpędzony do 40 mil na godzine pędzi lepiej niż nie jeden doświadczony kierowca. Jak narazie dopiero po torze testowym, ale to już zawsze coś. Google przyznaje, że jest to projekt "bardzo przed wczesny" i nie ma co liczyć, że szybko pojawi sie na drogach USA - nie wspominając o rynku europejskim i Polskim, który mimo wszystko przejmuje nowinki ze Stanów z pewnym opóźnieniem. Obecnie duży problem stanowi przystosowanie samochodu do zmiennej pogody oraz świateł. Jednak nie to jest największym problemem. Głównym problemem samochodu google jest niezwykle ważne w USA dostosowanie się do ograniczeń prędkości. Mimo, że tego typu projektów było już dość sporo to i tak uważam google zrobiło największe postępy i podchodzi do sprawy najpoważniej ze wszystkich producetnów. I mio, że google traktuje projekt experymentalnie to nie można zaprzeczać, że stoi przed fakte bycia liderem. A to w przyszłości można oznaczać jeszcze większą sławe i pieniądze - pod warunkiem wprowadzenia na drogi bezpokładowego pojazdu jako pierwszy.


Google to ogromna korporacja, która znana jest z najpopularniejszej wyszukiwarki świata. Mimo, że opanowała całą sieć zaskakuję bardzo innowacyjnymi pomysłami nawet w dziedzinie "motoryzacji".
Jeszcze całkiem niedawno Google zaprezentowało film z samochodem, który sam jezdzi po prostej drodzę. Niestety był on niewyraźny i nie było możliwości wywnioskowania żadnych trafnych wniosków dotyczących rozwoju pojazdu.
Obecnie Google poszło o krok do przodu co zobaczyć można na dwóch filmikach zaprezentowanych przez portal Mashable.
Osobiście jestem mile zaskoczony i pełen podziwu z postępów google. Zaprezentowany samochód bezpokładowy rozpędzony do 40 mil na godzine pędzi lepiej niż nie jeden doświadczony kierowca. Jak narazie dopiero po torze testowym, ale to już zawsze coś.

Google przyznaje, że jest to projekt "bardzo przed wczesny" i nie ma co liczyć, że szybko pojawi sie na drogach USA - nie wspominając o rynku europejskim i Polskim, który mimo wszystko przejmuje nowinki ze Stanów z pewnym opóźnieniem.
Obecnie duży problem stanowi przystosowanie samochodu do zmiennej pogody oraz świateł. Jednak nie to jest największym problemem. Głównym problemem samochodu google jest niezwykle ważne w USA dostosowanie się do ograniczeń prędkości.
Mimo, że tego typu projektów było już dość sporo to i tak uważam google zrobiło największe postępy i podchodzi do sprawy najpoważniej ze wszystkich producetnów. I mio, że google traktuje projekt experymentalnie to nie można zaprzeczać, że stoi przed fakte bycia liderem. A to w przyszłości można oznaczać jeszcze większą sławe i pieniądze - pod warunkiem wprowadzenia  na drogi bezpokładowego pojazdu jako pierwszy                                                                                                         zbynek1.blogspot.com.