sobota, 10 grudnia 2011

Peugeot508SW-kombi

Peugeot 508 SW – WSTĘP
Peugeot 508 to auto zaliczane do klasy wyższej średniej, czyli segmentu D. Model 508 to obecnie flagowe auto Peugeota. 508 zadebiutował w 2010 roku jako następca modelu 407 oraz większego 607. Jest rynkowym konkurentem m.in. Renault Laguny i Forda Mondeo. 508 występuje w wersjach nadwozia sedan oraz kombi.
Peugeot 508 – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Samochód jest stosunkowo nowy na rynku, dlatego opinie użytkowników są raczej nieliczne. Opinie, które zamieszczono w portalu Autocentrum.pl są jak na razie pozytywne:
starless: Dla mnie jakby kopia koncepcji kilku aut, tj. VW Passat, trochę z Audi A6. Moim zdanie to akurat nie jest wada , gdyż czerpali z najlepszych rozwiązań w motoryzacji. Rozwiązań czysto francuskich brakuje, może oprócz stylizacji bryły samochodu.
jarek66: Jeżeli wybrać, to wersję Allure z dodatkowym wyposażeniem - pakiet oświetlenie, pakiet elektryczny. Automat lub manual - nie zautomatyzowaną.
marek 457: Spokojnie może konkurować z passatem i avensisem, o lagunie nawet nie wspomnę.
Elidon: Naprawdę super autko -BMW e46 -2004 rok to jest ogórek przy 508.Wiem co mówię
Łukasz: świetne auto polecam, elegancja, moc i komfort.
Peugeot 508 - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Jest przestronny, pakowny, elegancki i nieźle jeździ. Peugeot 508 SW wydaje się bardziej niemiecki niż francuski. Czy to klucz do sukcesu i popularności? Patrząc na nowego Peugeota 508 SW, zwłaszcza z boku, trudno jednoznacznie określić z jaką marką i jakim modelem ma się do czynienia. W przeciwieństwie do sprzedawanego jeszcze do „wczoraj" 407 SW, sylwetka auta jest zdecydowanie bardziej stonowana, zwłaszcza tylna część nadwozia. W porównaniu z poprzednikiem samochód urósł pod każdym niemal względem. Wyjątek stanowi mniejsza aż o 45 kg masa własna. 508 kombi jest zaledwie o 20 kg cięższy niż sedan. Może poszczycić się także niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx (0,28), co wpływa na obniżenie zużycia paliwa i emisję CO2. (…)
Bagażnik 508 SW ma 560 l (to więcej niż np. w Mondeo), regularne kształty, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy (jednym naciśnięciem guzika) wzrasta ona do 1598 litrów. To z pewnością poważny argument przemawiający na korzyść Peugeota. Mimo identycznego jak w limuzynie rozstawu osi, wnętrze wydaje się większe, zwłaszcza patrząc z pozycji tylnej kanapy. Wrażenie przestronności potęguje panoramiczny dach (o powierzchni 1,62 m2), montowany seryjnie w droższych wersjach. Deska rozdzielcza, jakość wykonania i montażu są identyczne jak w limuzynie - rewelacyjne. Brakuje otwartego schowka na telefon, czy dokumenty i to w zasadzie największa wpadka, jaką można wytknąć projektantowi wnętrza. Wszystkie przełączniki są w łatwo dostępnych i logicznych miejscach, obsługa jest intuicyjna i nie wymaga sięgania do instrukcji obsługi.
Peugeot 508 SW

Na drodze 508 SW zachwyca komfortem, precyzją pracy układu kierowniczego i właściwościami jezdnymi. Trudno się do czegokolwiek przyczepić. Nawet zawieszenie w wersjach podstawowych świetnie tłumi nierówności i pracuje cicho. Kompromis pomiędzy sztywnością a komfortem - idealny. Najlepszym wyborem z palety silników będzie 2-litrowy HDi lub turbodoładowany silnik benzynowy. W obu przypadkach osiągi wystarczają, aby szybko i tanio połykać kilometry. Moc rozwijana jest płynnie, a zjawisko turbodziury niemal nie istnieje. Dotyczy to zwłaszcza jednostki 1.6 THP. Nawet cena za dobrze wyposażone kombi w okolicach 90 000 złotych nie powinna działać odstraszająco. Konkurencja bywa droższa. Za wyborem 508 SW przemawia także najdłuższa w klasie pięcioletnia gwarancja.
Norbert Szwarc / Auto-news.pl: Najnowsza propozycja Peugeota potrafi zwrócić na siebie uwagę, o czym mogliśmy się przekonać podczas naszego testu. Jednak patrząc na model 508, trudno w pierwszej chwili określić jakiej marki jest to samochód. Sylwetka auta nawiązuje do studyjnego pojazdu „5 by Peugeot concept”. Stonowany styl nowego modelu ma podobać się szerszej rzeszy klientów. Przede wszystkim 508 przykuwa uwagę atrakcyjną sylwetką. W ofercie są dwie wersje nadwoziowe – sedan i kombi. Jednak zdaniem niektórych, to właśnie kombi jest ładniejsze. To co równie istotne, stylizacyjne „szaleństwa”, nie miały negatywnego wpływu na ilość miejsca we wnętrzu auta. Samochód powstał na nowej płycie podłogowej. Zgodnie z panującą modą, zwiększyły się niemal wszystkie gabaryty w porównaniu z Peugeotem 407. Ciekawostką jest jednak fakt, że masa auta została zredukowana. W przypadku wersji kombi, różnica wynosi aż 45 kg.
Wystrój wnętrza również w niczym nie przypomina nam poprzednika. Kokpit został wykonany nowocześnie z materiałów wysokiej jakości. Po zajęciu miejsca za kierownicą, w pierwszej chwili może nas zaskoczyć ilość nagromadzonych przycisków. Szybko jednak okazuje się, że obsługa jest intuicyjna. Niepotrzebnie natomiast przeładowano przyciskami koło kierownicy. Między fotelami umieszczono panel sterujący nawigacją i telefonem. W tym przypadku trzeba trochę czasu poświęcić na naukę. Nowością w Peugeocie jesturuchamianie silnika za pomocą przycisku Start/Stop, który umieszczono w nietypowym miejscu – z lewej strony kierownicy. Ponadto w wersjach wyposażeniowych Allure i GT dostęp do auta jest bezkluczykowy. W obydwu tych odmianach standardem jest również elektryczny hamulec postojowy. Wygodne z dobrym podparciem fotele wręcz zachęcają do długich podróży. Wnętrze 508 imponuje ilością miejsca w drugim rzędzie. Osoby o wzroście powyżej 180 cm nie muszą się obawiać, że będą wbijały kolana w oparcia przednich foteli. Dodatkową atrakcją jest okno dachowe o pow. 1,62 m kw. Kombi oferuje standardowo 560 litrów pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych oparć (wystarczy pociągnąć dźwigienki w bocznych ściankach bagażnika), uzyskamy 1598 l. Dodajmy, że kombi Peugeota bardzo dobrze wypada w tej „konkurencji” na tle klasowych rywali. Citroen C5 kombi oferuje 533 litry, Renault Laguna Grandtour – 508 l, Ford Mondeo – 554 l, a Opel Insignia – 540 l. Za dopłatą można otrzymać elektrycznie otwieraną klapę bagażnika.
Nowa francuska propozycja w klasie średniej może stanowić zagrożenie dla niemieckich liderów segmentu. Pierwszy test sedana wykazał duży potencjał modelu, a przejażdżka kombi utwierdziły nas w przekonaniu, że mamy do czynienia z ciekawą alternatywą dla VW Passata, Opla Insignii czy Toyoty Avensis. Zgrabna sylwetka 508 SW przyciąga wzrok pełną elegancji opływową linią, która nadaje autu lekkość i zarazem dynamiczny charakter. Co ważne, atrakcyjne kształty nadwozia nie wpłynęły negatywnie na funkcjonalność wnętrza. Wysoko otwierana tylna klapa (opcjonalnie może być wyposażona w zdalnie sterowane siłowniki elektryczne) i nisko położony próg załadunkowy ułatwiają pakowanie bagażu – czytamy w AŚ.
W opinii testujących pojemność bagażnika przy standardowym ustawieniu siedzeń sięga 560 l, a po ich złożeniu (wystarczy pociągnąć za uchwyt na ściance bocznej) wzrasta do 1598 l. Pod podłogą wygospodarowano miejsce na dodatkowy, 42-litrowy schowek na drobiazgi. Przydatnym rozwiązaniem według AŚ jest ponadto możliwość wykorzystania sztywnego dywanika do podziału przestrzeni ładunkowej na mniejsze strefy. Specjalne haki i elastyczna siatka zapobiegają przesuwaniu się przedmiotów. Ilość miejsca dla pasażerów zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach, nie budzi większych zastrzeżeń. W topowej wersji modelu – 508 SW GT – źródłem napędu jest wysokoprężny silnik 2.2 HDI o mocy 204 KM (to znacznie więcej niż proponują główni konkurenci), współpracujący z 6-biegowym „automatem”. Takie połączenie idealnie sprawdza się podczas dynamicznej jazdy po autostradzie, gdzie przy prędkości 130 km/h jednostka osiąga 2100 obr./min i we wnętrzu jest właściwie niesłyszalna. Nawet przy 160 km/h do uszu kierowcy dociera tylko szum powietrza opływającego nadwozie. Potężny moment obrotowy – 450 Nm – gwarantuje z jednej strony doskonałą elastyczność, a z drugiej, podczas gwałtownego ruszania, buksowanie przednich kół i angażowanie pokładowej elektroniki (zwłaszcza na śliskiej nawierzchni). W tym jednak przypadku od nadmiaru głowa nie boli. Zawieszenie (w GT z podwójnymi wahaczami z przodu) zapewnia wysoki komfort jazdy i bezproblemowe pokonywanie nierówności.
Peugeot 508 SW - miniatura
Peugeot 508 SW - miniatura
Peugeot 508 - miniatura
Peugeot 508 SW - miniatura
Peugeot 508 SW - miniatura
Peugeot 508 SW - miniatura






- Nowe kombi Peugeota to bardzo udany samochód, może bardziej komfortowy i elegancki niż sportowy, ale z pewnością godny uwagi. Na pochwałę zasługują: precyzyjny układ kierowniczy, dopracowane zawieszenie i wysoka jakość wykończenia. Otwarta jest jeszcze kwestia cen, ale te z rynku niemieckiego są atrakcyjne na tle konkurencji – czytamy w podsumowaniu testu Peugeota 508 SW w AŚ.
Peugeot 508 SW 1.6 HDi 112 KM - DANE TECHNICZNE
 Peugeot 508 SW DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE 
 Rodzaj kombi
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                        4,813/1,853/1,476                                                                
 Rozstaw osi (metry) 2,817
 Masa własna (tony) 1,425
 Pojemność bagażnika (litry) 518
 Pojemność zbiornika paliwa (litry) 72
 SILNIK HDI
 Paliwo olej napędowy
 Liczba cylindrów 4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM) 82 / 112 (3600 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm) 240 (3000 obr./min)
 OSIĄGI 
 Szybkość maksymalna (km/h) 188
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,6
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) 
 Cykl miejski (litry/100 km) 5,9
 Cykl pozamiejski (litry/100 km) 4,2
 Cykl mieszany (litry/100 km) 4,8
 CENA 
 grudzień 2011 81 700 zł
 DODATKI 
 Ksenony (zł) niedostępne
 Nawigacja (zł) WIP NAV 2 - 5100 zł
 Skórzana tapicerka niedostępna
Peugeot 508 SW 1.6 HDI 112 KM - SPALANIE
Według danych producenta, Peugeot 508 SW z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDI o mocy 112 KM spala: 5,9 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,2 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,8 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Peugeot 508 SW z silnikiem 1,6 HDI pali:
* ŚREDNIO - 5,6 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 6,5 l/100 km
* W TRASIE - 5,2 l/100 km

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz